Wat is Mijn Falo?

Met Mijn Falo kun je je verbinden aan Falo's Italiaanse School. Dat is handig als je bijvoorbeeld de cursus volgt of pagina's wil opslaan om ze later nog eens te bekijken. Wat het precies inhoudt, leg ik graag uit op deze pagina.

Opslaan

De website van Falo kent duizenden pagina’s. Ik kan me voorstellen dat je soms een pagina wil opslaan, zodat je deze later snel kunt doornemen. Middels Mijn Falo kun je iedere pagina van Falo opslaan door op de ster in de rechteronderhoek te klikken en dan op ‘Opslaan artikel’ te drukken.

Je kunt pagina’s ook opslaan met behulp van bladwijzers (dus zonder account). Deze bladwijzers zijn vaak gebonden aan een browser. Dat is dus handig als je vaak op dezelfde plek werkt, maar minder makkelijk als je wisselt tussen je telefoon, pc of tablet. Vandaar deze functionaliteit.

Voortgang cursus

Wanneer je bent ingelogd op de website, zal de website bijhouden welke onderdelen van de cursus je hebt gedaan. Op die manier weet je ook over een paar weken nog dat je die ene woordenlijst al gehad hebt of dat ene artikel al eens hebt doorgenomen.

‘Volgen’ klinkt misschien een beetje eng. Wat er in feite gebeurt, is dat er een uniek ID wordt gekoppeld aan jouw e-mailadres. Vervolgens wordt er bij de woordenlijsten, oefeningen en diverse artikelen gekeken door de server of deze pagina onderdeel uitmaakt van de cursus. Als dat het geval is én je bent ingelogd, zal de server opslaan dat jij (dat unieke ID) deze pagina gezien heeft.

Reset Mijn Falo Januari 2021

De website van Falo is begin 2021 volledig vernieuwd. Voorheen was de website ontwikkeld met een websitebuilder (Wix), maar in de loop van 2020 heb ik besloten om de website volledig zelf te ontwikkelen. Als gebruiker is dat slechts beperkt zichtbaar, maar de opgeslagen items en voortgang van gebruikers zijn niet meegenomen. Het was technisch niet mogelijk om de gegevens van alle leden van Falo over te zetten.

Wel is het mogelijk om dat op individueel niveau te doen. Mocht je dus graag je voortgang van de cursus van vóór 16-01-2020 overnemen, kun je contact met mij opnemen.