Beleid van Falo

Falo's Italiaanse School is voor mij ook een project, waarmee ik wil leren een kleine organisatie te runnen. Wat mijn gedachtes daarover zijn kun je op deze pagina lezen.

Missie

De missie van Falo’s Italiaanse School is om de Italiaanse taal en cultuur toegankelijk en aantrekkelijk te maken voor het Nederlandstalig publiek.

Ik ben van mening dat er op dit moment te weinig (gratis) mogelijkheden bestaan om de Italiaanse taal te leren, waardoor het lastig is om in te schatten is of de taal bij je past of niet. Falo moet daar verandering in brengen door de taal aantrekkelijker te maken en dichterbij de mensen te brengen dan deze nu is.

Ook denk ik dat Falo zich kan onderscheiden op het internet van andere websites over Italië; al zal dat zeker wat meer moeite kosten. Nederland kent tal van blogs en websites die op een enthousiaste en professionele manier schrijven over Italië. Ik ben er van overtuigd dat ik met de juiste functionaliteiten een bijdrage kan leveren aan de kennis van de Nederlanders over het land Italië. Falo is dan ook geen blog (het heeft er wel een), maar is een gestructureerde website vol informatieve artikelen over het land.

Visie

Bij Falo Italiaanse School streef ik ernaar om aan iedere Nederlandstalige, die is geïnteresseerd in het land Italië of de Italiaanse taal, informatie te bieden op een betrouwbare, overzichtelijke en betaalbare manier. Ieder document, ieder artikel en iedere handeling zal gedaan of gemaakt worden met deze drie kernwaardes in het hoofd. Op deze manier hoopt Falo mensen te inspireren om de Italiaanse taal te leren en het land Italië te verkennen.