INFO BELEID CONTACT MAGAZINES ARCHIEF

Informatie over Falo

Ciao, sono Olaf! Ik ben de ontwerper, ontwikkelaar, schrijver en oprichter van Falo's Italiaanse School. Wat een eer om je op mijn website te hebben. Hier vind je wat meer informatie over mij en Falo. Mocht je meer willen weten, neem dan eens contact op!

Waarom Falo?

Ik ben Falo begonnen op 15 oktober 2015. Voor mijn studie zou ik een aantal maanden in Italië vertoeven, waardoor de wens ontstond om mij te verdiepen in het Italiaans. In de eerste maanden van 2015 heb ik dit gedaan door diverse vakken Italiaans te volgen aan de Radboud Universiteit. De mooie taal maakte mij zo enthousiast dat ik er zelf mee door ben gegaan. Al snel kwam ik erachter dat er niet echt een website bestond waar ik mijn Italiaans goed kon onderhouden, waardoor het idee ontstond om een platform op te richten waar vooral de Italiaanse taal centraal staat. Wat begon als oefenproject, is uitgelopen tot een uitgebreide hobby waarmee ik veel nieuwe dingen heb mogen ontdekken.

Inmiddels vind je bij Falo meer dan alleen de Italiaanse taal. Sinds 2016 vind je hier ook informatie over tal van Italiaanse dorpen & steden en vult de kennisbank van Falo's Italiaanse School wat basiskennis aan over de Italiaanse cultuur, keuken en natuur. Daarnaast heb ik in 2016 en 2017 ook nog diverse magazines gepubliceerd en kunnen android gebruikers sinds juli 2019 ook een Android App ('Falo Mobile') downloaden. De meest recente ontwikkeling betreft de webshop ‘Italmo’, waar diverse producten (o.a kleding en posters) kunnen worden aangeschaft.

Waardes van Falo

Bij Falo Italiaanse School streef ik ernaar om aan iedere Nederlandstalige, die is geïnteresseerd in het land Italië of de Italiaanse taal, informatie te bieden op een betrouwbare, overzichtelijke en betaalbare manier. Ieder document, ieder artikel en iedere handeling zal gedaan of gemaakt worden met deze drie kernwaarden in het hoofd. Lees ook meer over de missie en visie van Falo.

​Veel informatie genereer ik door mijn ervaringen of door mijn kennis, die ik heb vergaard in de afgelopen jaren. Waar mogelijk refereer ik ook naar andere artikelen op andere websites om de betrouwbaarheid van wat ik beweer te verhogen. Foutjes worden helaas ook wel eens gemaakt, maar daar leren we van! Mocht je dus een foutje ontdekken, laat het mij dan weten. Ik hoor het maar al te graag, zodat anderen het in één keer goed leren.

Mocht je nu een prangende vraag hebben over het Italiaans, Italië, Falo of over mij dan kun je me ten allen tijden een mailtje sturen (info@deitaliaanseschool.nl) of het contactformulier in te vullen. Ook advies of kritiek hoor ik maar al te graag. Zo kunnen we samen het internet weer een stukje beter maken!

Contact:
Olaf van Maaren